Jeszcze do niedawna wydawało się, że technologia dotykowa stanowi jedynie ciekawy gadżet i interesujący dodatek do co bardziej wymyślnych nowinek technologicznych, jednak jak się okazało – na przestrzeni zaledwie kilku lat zdominowała ona rynek rozwiązań tak przenośnych jak i stacjonarnych. To właśnie ona pozwala na obsługę telefonów komórkowych nowej generacji, tabletów, ale także – stale zyskujących na popularności kiosków sprzedażowych. W jakich branżach najczęściej używane są te urządzenia?
Ostatnie lata pokazały, że kioski sprzedażowe sprawdzają się wręcz idealnie w szeroko pojętych branżach gastronomicznej oraz turystycznej. Dzięki ich wytrzymałej konstrukcji, odpornej na działanie niekorzystnych warunków atmosferycznych, czynników zewnętrznych oraz uszkodzeń mechanicznych, mogą one być z powodzeniem użytkowane w centrach dużych miast, na placach i skwerkach, jak również wewnątrz muzeów oraz innych zabytków, którymi pochwalić się może dana aglomeracja. Co ciekawe, służyć one mogą nie tylko jako kioski informacyjne, udzielające turystom niezaznajomionym z topografią rejonu kluczowych wiadomości, ale także są w stanie sprzedać bilety wejścia do określonych atrakcji, bilety parkingowe, czy też kupony rabatowe, dzięki którym korzystanie z określonych atrakcji wiązać się będzie ze znacznie niższymi niż normalnie nakładami finansowymi. Dzięki zainstalowanym modułom występuje możliwość dokonywania płatności kartą w sposób zbliżeniowy, a więc nawet w sytuacji, gdy w naszym portfelu brak tradycyjnej gotówki będziemy w stanie sfinalizować transakcję.
Równie przydatne są tego typu urządzenia we wszelkiej maści barach, restauracjach i pubach – to właśnie dzięki nim klient jest w stanie zaznajomić się z aktualnym menu a także wybrać z niego interesujące go pozycje jednocześnie unikając angażowania kelnera. Pozwala to zwiększyć komfort oraz jakość obsługi. Wysoka wydajność kiosków sprzedażowych sprawia również, że coraz częściej wykorzystywane są one jako biletomaty, parkomaty, jak również – niezbędne wyposażenie dużych sklepów. To właśnie dzięki ich implementacji możliwa jest obsługa klientów czy sprzedaż towarów bez ingerencji sprzedawcy. Znacznie usprawnia to działanie takiej placówki, pozwala na generowanie większych zysków, a także ogranicza wielkość kolejek, które jak doskonale wiemy są obecnie zmorą wszelkiej maści supermarketów i sklepów wielkopowierzchniowych.
Bez cienia wątpliwości stwierdzić możemy, że wraz z dalszym rozwojem technologii dotykowych oraz wysoce zaawansowanych rozwiązań technologicznych, kioski sprzedażowe będące bohaterami naszego dzisiejszego wpisu cieszyć się będą coraz większą popularnością oraz wykorzystywane będą w coraz szerszym zakresie w różnorakich branżach, które to podatne są na automatyzację. Jako że rozwiązanie takie jest relatywnie niedrogie, a przy regularnym jego wykorzystaniu bardzo szybko się zwraca, a następnie zaczyna tylko i wyłącznie na siebie zarabiać – uważamy że jest to jak najbardziej krok we właściwym kierunku. Jest to nie tylko ukłon w stronę klienta, ale i podniesienie w znacznym stopniu komfortu osoby obsługującej bądź przedsiębiorcy.